NOMINÁCIE
Raiffeisen banka


Reklamné video je súčasťou série, ktorá využíva populárny starší TV seriál a jeho postavy na budovanie predstavy o dôveryhodnosti a dôverne známej blízkosti banky. Známa postava Bambuľky je v reklamnej sérii obrazovo a správaním výrazne „dievčensky“ stereotypizovaná, čím posúva pôvodnú predlohu. V tomto konkrétnom TV spote prišiel zákazník požiadať o pôžičku, ktorá má zabezpečiť „novú izbičku pre deti“. Sexizmus vstupuje do reklamy vo chvíli, keď sa na úroveň detí, ktoré zabezpečujú rodičia, dostáva manželka – „a kúpiš niečo aj pre ženu“. Reklama tak utvrdzuje predstavu o mužovi ako „živiteľovi“, ako „hlave“ rodiny, ktorá rozhoduje o financiách, a to nielen vo vzťahu k nedospelým deťom, ale aj k „nedospelej“ manželke.







Nominoval/a: Jana C.
Nájdené: Internet