BRATISLAVA 4. 3. 2016 Už len tri dni môže verejnosť nominovať sexistické reklamy na anticenu Sexistický kix. Prostredníctvom webovej stránky sexistickykix.sk môže takýmto spôsobom ktokoľvek vyjadriť nesúhlas so znevažovaním ľudí na základe ich príslušnosti k ženskému či mužskému rodu, ktorého sa reklama často dopúšťa. Nominačný formulár bude fungovať presne do polnoci 7. marca. O udelení anticeny rozhodne hlasovanie verejnosti a odbornej poroty, ktoré bude slávnostne spustené na Medzinárodný deň žien. Zadávatelia reklamy s najvyšším počtom hlasov sa stanú držiteľmi anticeny, ktorá vznikla so zámerom kriticky poukázať na sexizmus ako chybu v reklame i spoločnosti a upozorniť na dôsledky sexizmu pre život všetkých ľudí, no najmä žien.
Jednotlivé nominácie sú priebežne zverejňované na webovej stránke sexistickykix.sk. Vďaka záujmu verejnosti sa už podarilo zozbierať dve desiatky nominácií a ďalšie pribúdajú. Ukazuje sa, že najčastejšou chybou v reklame je zneužívanie ženského tela ako pútača či ako predmetu stotožňovaného s propagovaným produktom. Sexizmus sa nevyhol ani predvolebnej kampani, kde sa objavili reklamy, ktoré využívajú ženské telo na upútanie pozornosti a vychádzajú z princípu „sex sells“ alebo na základe veku a pohlavia znevažujú seniorky ako hlúpe voličky. Situáciu komentuje jedna zo spoluorganizátoriek anticeny Sexistický kix Jana Cviková: „Hoci predvolebná kampaň ukázala, že je v nej už dovolené naozaj všetko, trváme na tom, že sexizmus ani žiadne iné znevažovanie či diskriminácia ľudí do žiadneho typu reklamy nepatria.“
Sexistické reklamy možno nominovať do polnoci 7. marca. Na Medzinárodný deň žien bude slávnostne spustené hlasovanie verejnosti o anticene pre sexistickú reklamu na spoločnom podujatí viacerých mimovládnych iniciatív, ktoré sa pod názvom Majme Deň Žien: Hovorme po feministicky, koná v priestore pre chýbajúcu kultúru – Fuga na Námestí SNP v Bratislave; podujatie sa začína o 18. hodine. Bližšie informácie o programe sú dostupné na webovej a fejsbúkovej stránke Sexistického kixu.