BRATISLAVA, 24.5.2017 Už len týždeň môže široká verejnosť hlasovať za najsexistickejšiu reklamu, teda ten najväčší Sexistický kix. Túto anticenu realizuje mimovládna organizácia Aliancia žien – Cesta späť už druhýkrát. Verejnosť vyberá z 55 nominácií prostredníctvom webovej stránky sexistickykix.sk do stredy 31. mája. Nominácia s najvyšším počtom bodov získava anticenu Sexistický kix. Druhú anticenu udeľuje odborná porota. Výsledky hlasovania budú vyhlásené 2. júna v Nadácii otvorenej spoločnosti v Bratislave.
V stredu 31. mája skončí možnosť hlasovať za najsexistickejšiu reklamu vo verejnom priestore na Slovensku. Do hlasovania prišlo 55 nominácií. „Tohto roku nominovala verejnosť na anticenu o 70 % sexistických reklám viac ako do pilotného ročníka. Nárast prisudzujeme väčšiemu záujmu o anticenu a s miernym optimizmom aj vyššej citlivosti verejnosti voči sexistickej reklame. V tomto svetle vyzývame reklamných zadávateľov, ktorí sa opakovane prezentujú sexisticky, aby prehodnotili účinnosť svojej reklamnej stratégie. Až šesť firiem má v tomto ročníku nominovanú viac ako jednu sexistickú reklamu,“ uviedla Diana Gregorová, spoluorganizátorka Sexistického kixu.
O udelení druhej anticeny rozhoduje odborná porota v zložení Jana Cviková (ASPEKT), Katarína Farkašová (Aliancia žien – Cesta späť), Oľga Gyárfášová (Univerzita Komenského, členka Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu), Michal Hvorecký (autor a prekladateľ), Paula Jójárt (členka správnej rady Slovensko-českého ženského fondu), Kristýna Pešáková (NESEHNUTÍ) a Róbert Slovák (Klub reklamných agentúr Slovenska).
Ani podľa jednej z členiek poroty, Pauly Jójárt, nebude jednoduché z toľkého počtu nominácii vyberať. „Je mi veľkou cťou byť opäť členkou poroty pre udeľovanie anticeny Sexistický kix. Už letmý pohľad na nominácie ma znepokojil. Je mi veľmi ľúto, že zneužívanie sexistických obrazov považovali nominovaní zadávatelia a reklamní tvorcovia za vhodnú formu prezentácie. Musím, žiaľ, konštatovať, že je z čoho vyberať. Porota ani hlasujúca verejnosť to nebudú mať ľahké.“
Hlasovanie o najsexistickejšej reklame bude na stránke sexistickykix.sk dostupné do polnoci 31. mája. Vyhlásenie výsledkov hlasovania verejnosti aj odbornej poroty, ktoré sa koná 2. júna 2017 o 11. hodine v priestoroch Nadácie otvorenej spoločnosti, bude moderovať Kristína Farkašová.