NOMINÁCIE
Unique Club


Vysokoškolský klub propaguje pripravovanú večernú akciu v štýle „pekné ženy naľahko sú vítané“. Reklama vyzýva účastníčky podujatia, aby sa samy postavili do pozície objektu pozornosti mužov, ktorých zasa láka na „skvelú noc“. Ak žena odmietne nechať sa zredukovať do sexualizovanej pozície, musí „zaplatiť“, pretože vstup zadarmo má iba „na ľahko“. Zadávateľ týmto konaním posilňuje stereotypy o ľahkej dostupnosti vybraného typu žien (spĺňajúce štandardy mýtu krásy – mladé, štíhle a pekné), ktorým stačí, ak zaplatia adekvátnym výzorom. Problematické je však najmä to, že rodové stereotypy tento štandard v obliekaní chápu nielen ako sexy vzhľad, ale zároveň je považovaný zo strany žien za vyzývavý signál, že sú otvorené sexuálnym návrhom. To implikuje aj narážka na pánov, ktorým klub sľubuje, čo ich čaká. Prítomnosť žien zodpovedajúcich istým očakávaniam je teda vítaná s jasným úmyslom: pre potešenie mužov. Pozvanie okrem propagácie rodovo stereotypného zobrazovania žien ťaží aj z reklamného klišé „sexy ženy (sa) predávajú“. Táto reklama je spoločensky nezodpovedná, pretože podporovaním účelovej prezentácie žien prispieva k posilňovaniu stereotypov ospravedlňujúcich sexuálne násilie na ženách. Ženám, ktoré zažili sexuálne násilie a boli oblečené podľa vyššie požadovaných predstáv, sa voľba oblečenia neraz neoprávnene vyčíta ako „provokácia útoku“.

Zadávateľ sa podobným obsahom prezentuje opakovane tu, tu aj tu.







Nominoval/a: Šimon S.
Nájdené: Facebook Page, internet